Îți desfășori activitatea în social media? Iată la ce să fii atent pentru a nu încălca legile!

0
(0)

În ultimii ani, joburile preponderent digitale au devenit din ce în ce mai des întâlnite. Bloggerii, vloggerii, influencerii și persoanele publice reușesc să își construiască o carieră bazată aproape exclusiv pe rețelele sociale și platformele proprii.
Dacă și tu îți desfășori activitățile principale pe Facebook, Instagram, TikTok sau alte rețele, probabil că te întrebi ce reguli trebuie să respecți pentru a nu întâmpina probleme într-un domeniu atât de nou, cu reglementări care nu sunt întotdeauna foarte clare.

Iată 3 lucruri pe care trebuie să le iei în calcul când lucrezi în social media!

1. Respectarea normelor GDPR

Regulamentul General de Protecție a Datelor (GDPR) este unul dintre principalele elemente pe care trebuie să le ai în vedere atunci când ai activitate în mediul online.

Fie că ești influencer, ai campanii cu branduri sau chiar tu ești cel care le creează în cadrul unei agenții, trebuie să te asiguri că respecți în totalitate normele impuse de GDPR. Chiar și colectarea inadecvată a datelor personale (nume, adresă de e-mail, număr de telefon) ale urmăritorilor poate aduce cu sine consecințe legale.

Pentru a te asigura că faci lucrurile corect și legal, apelează la consultanta GDPR din partea experților. Ei te vor scăpa de stres și de orice potențială problemă pe care, altfel, nu ai ști cum să o gestionezi.

2. Drepturile asupra mărcii

Dacă brandul tău personal a luat amploare și a devenit foarte cunoscut, este recomandat să îl înregistrezi la OSIM. Astfel, ai un cadru legal în care îți poți proteja brandul și imaginea.

Apoi, trebuie să fii atent, la rândul tău, să nu încalci drepturile asupra mărcii deținute de alte persoane. Menționarea unui brand în anumite condiții poate constitui o problemă legală, dacă reprezentanții brandului respectiv se sesizează.

În cazul în care vrei să soliciți ajutor specializat în legătură cu aceste aspecte (ceea ce este recomandat!), Vlănțoiu și Asociații este o casă avocatură din București care îți poate oferi servicii profesionale. Experții te vor îndruma la fiecare pas și te vor învăța tot ce trebuie să știi pentru a evita neplăcerile.

3. Drepturile de autor și conținutul generat de utilizatori

Una dintre cele mai întâlnite dileme ale creatorilor de conținut online este următoarea: pot folosi conținutul creat de urmăritorii mei? Este acesta disponibil pentru a fi preluat în momentul în care este făcut public pe Internet?

De cele mai multe ori, răspunsul este foarte complex. Ceea ce postează alte persoane pe rețelele sociale se află sub copyright. Cu alte cuvinte, nu îți aparține. Așadar, dacă vrei să repostezi imagini, texte sau videoclipuri generate de altcineva, este recomandat să soliciți permisiunea explicită a creatorilor originali. Astfel, eviți potențiale probleme.

Acestea sunt aspectele principale de care trebuie să ții cont atunci când jobul tău include folosire rețelelor sociale.

Cine trebuie să ia în calcul aceste aspecte?

  • Influencerii și persoanele publice

Nu contează dacă ai o mie sau sute de mii de urmăritori. Dacă jobul tău se desfășoară online și folosești rețele sociale ca Instagram și Facebook în scop de business, elementele de mai sus sunt importante pentru tine.

  • Creatorii de conținut

În cazul în care lucrezi într-o agenție de publicitate sau de PR și te ocupi de conturile sociale ale unui business sau ale unei persoane publice, informațiile de mai sus sunt utile și esențiale. Mai ales în cazul în care creezi campanii, gestionezi comunități online și creezi planuri de conținut.

  • Deținătorii de afaceri online

Dacă ai un magazin online sau alt tip de business în mediul digital, ia în cacul aspectele prezentate mai sus. Ele se aplică și în cazul tău, mai ales dacă obișnuiești să îți gestionezi singur conturile de social media și website-ul.

Acestea fiind spuse, respectarea unor norme legale se aplică inclusiv în mediul online, chiar dacă acest lucru poate părea, la început, dificil de înțeles. Prin urmare, adaptează-ți prezența digitală, colaborează cu experți și asigură-te că toate acțiunile tale respectă legile aplicabile.

Cât de util a fost acestă articol?

Fă clic pe o stea pentru a evalua!

Evaluare medie 0 / 5. Număr de voturi: 0

Niciun vot până acum! Fii primul care evaluează acest articol.

By Andreea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Related Posts