5 moduri de a practica grija fata de sine la birou

5
(1)

Grija fata de propria persoana nu mai este doar un lucru pe care il facem in intimitatea casei, meditand in spatele usilor inchise sau indreptandu-ne catre spa-uri si sali de fitness pentru un binemeritat masaj sau pentru jogging.
Grija fata de sine a trecut de la ceva oarecum tabu si considerat un rasfat la ceva necesar pentru a reusi sa ai parte de succes in aceasta lume dificila si care merge intr-un ritm foarte rapid. Grija fata de propria persoana a devenit esentiala pentru creativitatea, pentru pasiunea si pentru sanatatea noastra mentala la serviciu.

Un sondaj Gallup efectuat in anul 2018 pe un numar de 7500 de repondenti sugereaza ca tinerii “sunt mai predispusi decat angajatii din generatiile mai vechi sa spuna ca se simt foarte adesea epuizati la serviciu”. Potrivit sondajului, 3 din 10 tineri au spus ca se simt fie des fie mereu extenuati, in timp ce aproximativ 7 din 10 au spus ca au trait aceasta senzatie doar intr-o masura oarecare.

Cei care sunt intotdeauna sau des epuizati din punct de vedere profesional sunt cu 63% mai predispusi sa isi ia o zi libera din motive de sanatate, si au de trei ori mai multe sanse sa demisioneze de la actualul loc de munca.

Factorii care contribuie la epuizare includ sefii ingrozitori, lipsa unui echilibru intre serviciu si viata personala si un volum de munca imposibil de gestionat.
Asadar, ce poti face pentru a nu ajunge sa fii obosit si epuizat la serviciu? Iata mai jos cinci lucruri subtile pe care le poti face la birou pentru a te calma, a-ti gasi concentrarea, pentru a restabili energia si pentru a-ti asigura succesul in cariera pe termen lung.

1. Practica respiratia egala

Stim ca ai mai auzit asta dar e posibil ca un lucru repetat in continuu sa iti ramana in minte, pana la urma. Respiratia conteaza si este cel mai rapid mod de a-ti recapata zen-ul in momente in care ai nevoie de asta.
O tehnica din yoga numita Sama Vritti Pranayama, sau respiratia egala, este considerata responsabila pentru calmarea rapida a sistemului nervos autonom (sau sistemul nervos vegetativ).
Sistemul reuseste sa regleze singur procese naturale importante, printre care si digestia, ritmul cardiac, respiratia si sa combata ticurile fara un efort constient. Pentru ca te pregateste pentru actiune si raspunde la factorii de stress din mediul inconjurator, el poate fi suprasolicitat atunci cand simti stress.

Pentru a practica respiratia egala, stai confortabil pe scaun si incepi prin a-ti constientiza respiratia. Poti face asta cu ochii deschisi, sau poti inchide ochii daca ai un spatiu personal sau o camera de conferinte pe care o poti folosi.
Observa cinci respiratii la rand si incearca sa contientizezi daca este vorba despre respiratii superficiale sau profunde, rapide sau lente.
La urmatoarea inspiratie trage aer usor, numarand pana la patru. In varful inspiratiei tine aerul cat numeri pana la unu, si expira cat numeri incet pana la patru. La capatul expiratiei tine-ti respiratia cat numeri pana la 1 si incepe urmatoarea inspiratie.
Continua sa faci asta timp de 5 – 10 respiratii si apoi revino la respiratia normala, remarcand schimbarile care au intervenit.

2. Meditatia mobila

Aplicatiile pentru meditatie, printre care Headspace si Calm, si aplicatiile care te ajuta sa iti transformi viata in joc, asa cum sunt SuperBetter si Aloe Bud ofera toate remedii pentru stress.
Pe langa aplicatii, poti folosi device-ul mobil ca mod de a practica in mod subtil grija fata de sine, la serviciu. De pilda, un Apple Watch te va incuraja sa te misti dupa perioade lungi de stat jos si iti va oferi reminder-uri sa respiri pur si simplu.
Alte device-uri portabile asa cum sunt Fitbit si Garmin ofera functii asemanatoare, ceea ce face foarte usor sa incluzi momente de self care in rutina ta zilnica, fara ca nimeni sa observe.

3. Ajuta-te de muzica pentru a-ti echilibra energia

Ai o sarcina groaznica de dus la bun sfarsit? Cum ar fi sa faci asta avand pe fundal un mix de muzica siropoasa din anii 80 sau 90? Sau niste cover-uri? Sau chiar o compilatie de jazz care sa te ajute sa pui lucrurile in miscare?

Muzica are un dar al sau de a face timpul si chiar munca se miste ceva mai repede. De asemenea, s-a dovedit ca te ajuta sa intri intr-o stare pe care cercetatorii si profesorul Mihaly Csikszentmihalyi (inventatorul conceptului) o numesc “flow”.
Din cate se pare, muzica ambientala ascultata la volum mediu ajuta creierul sa se concentreze, potrivit unui studiu publicat in 2012 in Journal of Consumer Research.

Poti, de asemenea, sa folosesti muzica pentru a-ti crea o stare de spirit mai buna si pentru a-ti schimba concentrarea. Daca te simti frustrat, uneori poate fi de ajutor sa asculti piese cu un ritm rapid si cu beat-uri puternice pentru un plus de energie inainte de a intra intr-o intalnire importanta. Iar daca ai nevoie sa te calmezi te poate ajuta sa iti alegi un playlist care sa iti ofere liniste.

4. Programeaza-ti pranzul si pauzele

Aceasta este partea ce pare a fi destul de grea pentru cei mai multi dintre noi. Poate ca nu ai parte de o ora intreaga sau poate ca obisnuiesti sa iti aduci pranzul de acasa, insa fa to posibilul sa nu iei masa de pranz la biroul pe care lucrezi! De ce?

O parte a conceptului de grija fata de sine este stabilirea unor limite. Atunci cand te afli la birou, esti la lucru. Colegii te vad la birou si nu au nicio problema in a veni si a te intreba diverse lucruri. Telefonul suna, iar tu te simti obligat sa raspunzi. Ti se pare cunoscut? In schimb, daca te ridici si pleci de langa birou si de langa device-urile electronice, este un mod subtil si usor de a te reconecta cu lumea din jurul tau. Vorbeste cu prietenii, iesi la pranz cu colegii, nu te uita deloc in telefon. Emailurile, apelurile, mesajele, toate pot astepta putin…

5. Fa-ti un fisier al fericirii

lucruri pe care oamenii de succes le fac in fiecare zi

Cu totii avem lucruri care ne fac sa radem, sa zambim si care ne creaza o stare de bine. Pot fi niste meme-uri haioase de pe net, sau poate fi o conversatie anume de pe un chat. Poate fi o colectie de poze din telefon sau niste cuvinte de lauda de la fostele task-uri indeplinite. Orice forma ar avea fisierul tau de fericire, mai uita-te prin el din cand in cand si vei simti ca iti recapeti energia pozitiva,

Pentru ca grija fata de propria persoana trece din spatiul privat catre cel public, a devenit din ce in ce mai necesar sa integrezi acest concept in mod perfect si subtil in viata ta de zi cu zi. Colegii de serviciu si viitorul TU mai bun iti vor multumi pentru asta.

Cât de util a fost acestă articol?

Fă clic pe o stea pentru a evalua!

Evaluare medie 5 / 5. Număr de voturi: 1

Niciun vot până acum! Fii primul care evaluează acest articol.

By sonia

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Related Posts