M

NOU

Cum poti oferi copilului motivatia necesara pentru dezvoltare?

Exista copii care reusesc sa se motiveze singuri, isi fac temele singuri, fac ceea ce trebuie sa faca fara sa li se reaminteasca, isi stabilesc obiective si reusesc sa le atinga… si exista copii care sunt mai putin motivati si care au nevoie sa fie impinsi de la spate...

Ce sa stii cand familia se opune evolutiei tale personale

De cele mai multe ori nici macar nu ne gandim la faptul ca fiecare dintre noi face parte dintr-un ecosistem delicat, indiferent daca ne dorim sau nu asta. Tot ceea ce facem, fie ca este un lucru bun sau rau, provoaca o reactie in lant si are efecte asupra celor din...

Ce inseamna un copil sensibil, sau copilul orhidee vs copilul papadie

La varsta de trei ani, cand fiica mea a inceput gradinita, directoarea mi-a spus „fiica dumneavoastra este un copil sensibil, va avea probleme in viata”. Evident ca am fost confuzi, atat eu cat si sotul meu, pentru ca un astfel de verdict cadea pentru noi ca un fel de...

Top 65 filme inspirationale pe care nu ai cum sa le pierzi!

Stii acele filme care te fac sa vorbesti despre ele ore intregi dupa ce le-ai vazut? Cele care iti raman in minte si in saptamana si luna urmatoare si, de fapt, pe care nu le vei putea uita niciodata pentru ca iti lasa pe viata o impresie atat de puternica?! Am facut...

Echilibrul intre munca, viata, succes si fericire

In lumea afacerilor asa cum arata ea astazi, liderii si organizatiile trebuie sa fie mai constienti ca niciodata de modul in care angajatii lor reusesc sa echilibreze cerintele muncii cu activitatile si responsabilitatile lor personale. Organizatiile se concentreaza...

25 de carti marcante care iti vor modela gandirea

  Lectura iti schimba viata. Chiar si pentru cei care nu sunt pasionati de beletristica si nu isi petrec ore intregi cufundati in povesti care sa ii tina cu sufletul la gura sau in drame rascolitoare, cartile de business, de dezvoltare personala sau cele din...

6 ponturi sa iti transformi hobby-ul in afacere

Acum este momentul perfect pentru a transforma un hobby pe care il adori intr-o afacere mica sau chiar intr-un business cu norma intreaga. Stim cu totii ca de cele mai multe ori cariera joaca un rol major in determinarea satisfactiei noastre vis-a-vis de viata. O...

Cum cultivi relatia cu timpul – cea mai importanta relatie din viata ta?

Cea mai importanta relatie a unui antreprenor nu este relatia cu investitorii, cu partenerul de afaceri, cu clientii sau cu sotul, ci este relatia cu timpul. Daca ai trei copii, o companie de condus si alte cateva activitati extra, iar pe langa asta un partener de...

Deblocheaza inventivitatea in afaceri practicand constientizarea

Persoanele cu adevarat inovatoare vad imaginea de ansamblu si pot face conexiunea intre probleme disparate. Ei vad un vid acolo unde altii nu pot vedea si inteleg cum sa-l umple, creand solutii la probleme pe care nici macar nu stiam ca le avem. Dar cum poti face...

Cum să folosești certurile din cuplu în dezvoltarea ta personală

În cuplu este normal să existe păreri contradictorii. Nu există relație fără certuri ocazionale. Ele au un rol benefic pentru că vă ajută să vă dezvoltați pe plan personal și emoțional. Vă apropie și ridică nivelul de implicare atunci când, desigur, acest lucru este...

Cum sa te pregatesti pentru succes

Dezvoltand anumite abilitati mentale, te poti pregati mai bine pentru succes. Vei avea astfel potentialul de a realiza mai mult decat ai crezut vreodata ca este posibil. Obtine mai mult decat credeai ca e posibil Ai simtit vreodata ca oamenii din jurul tau au avut...

19 definitii ale succesului pe care trebuie sa le stii

Ce inseamna succesul? Avere? Fericire? Faima? Regretatul autor american de carti motivationale Zig Ziglar a fost unul dintre cei mai respectati experti ai zilelor noastre in ceea ce priveste succesul, motivatia si o viata echilibrata. In cartea sa “Born to Win!”...

5 moduri surprinzatoare de a-ti mentine motivatia

Motivatia este un element vital pentru succes, astfel ca e usor de inteles de ce este un subiect atat de fierbinte in atat de multe domenii. Expertii sunt mereu in cautarea unor modalitati noi de a face lucrurile, incepand de la imbunatatirea motivatiei elevilor si...

Ce uleiuri esențiale vă pot ajuta pentru a crea intimitate?

Anumite plante au fost folosite de secole pentru a stimula dorinţa sexuală masculină şi feminină, performanţa şi plăcerea. Cu toate acestea, puține cercetări științifice au explorat modul în care uleiurile esențiale pot aduce beneficii în viața sexuală a unei...

Cum folosesti determinarea si motivatia pentru a-ti alimenta succesul?

Oamenii vad in general sfarsitul de an ca pe o perioada ideala pentru stabilirea unor obiective si rezolutii noi pentru anul urmator. Si nu e nimic rau in asta, ba chiar dimpotriva! Singura problema este ca 80% din rezolutiile adoptate in noaptea de Revelion sunt...

Îți desfășori activitatea în social media? Iată la ce să fii atent pentru a nu încălca legile!

În ultimii ani, joburile preponderent digitale au devenit din ce în ce mai des întâlnite. Bloggerii, vloggerii, influencerii și persoanele publice reușesc să își construiască o carieră bazată aproape exclusiv pe rețelele sociale și platformele proprii. Dacă și tu îți...

5 practici simple de mindfulness pentru viata de zi cu zi

Activitatile tale de zi cu zi ofera oportunitati ample de a invoca mindfulness-ul in orice moment. Aceste practici simple vor aduce spatiu in rutinele tale de zi cu zi. Cat de des ti s-a intamplat sa te grabesti sa iesi pe usa si sa incepi o noua zi fara ca macar sa...

NOU

Cum poti oferi copilului motivatia necesara pentru dezvoltare?

Exista copii care reusesc sa se motiveze singuri, isi fac temele singuri, fac ceea ce trebuie sa faca fara sa li se reaminteasca, isi stabilesc obiective si reusesc sa le atinga… si exista copii care sunt mai putin motivati si care au nevoie sa fie impinsi de la spate...

Ce sa stii cand familia se opune evolutiei tale personale

De cele mai multe ori nici macar nu ne gandim la faptul ca fiecare dintre noi face parte dintr-un ecosistem delicat, indiferent daca ne dorim sau nu asta. Tot ceea ce facem, fie ca este un lucru bun sau rau, provoaca o reactie in lant si are efecte asupra celor din...

Ce inseamna un copil sensibil, sau copilul orhidee vs copilul papadie

La varsta de trei ani, cand fiica mea a inceput gradinita, directoarea mi-a spus „fiica dumneavoastra este un copil sensibil, va avea probleme in viata”. Evident ca am fost confuzi, atat eu cat si sotul meu, pentru ca un astfel de verdict cadea pentru noi ca un fel de...

Top 65 filme inspirationale pe care nu ai cum sa le pierzi!

Stii acele filme care te fac sa vorbesti despre ele ore intregi dupa ce le-ai vazut? Cele care iti raman in minte si in saptamana si luna urmatoare si, de fapt, pe care nu le vei putea uita niciodata pentru ca iti lasa pe viata o impresie atat de puternica?! Am facut...

Echilibrul intre munca, viata, succes si fericire

In lumea afacerilor asa cum arata ea astazi, liderii si organizatiile trebuie sa fie mai constienti ca niciodata de modul in care angajatii lor reusesc sa echilibreze cerintele muncii cu activitatile si responsabilitatile lor personale. Organizatiile se concentreaza...

25 de carti marcante care iti vor modela gandirea

  Lectura iti schimba viata. Chiar si pentru cei care nu sunt pasionati de beletristica si nu isi petrec ore intregi cufundati in povesti care sa ii tina cu sufletul la gura sau in drame rascolitoare, cartile de business, de dezvoltare personala sau cele din...

6 ponturi sa iti transformi hobby-ul in afacere

Acum este momentul perfect pentru a transforma un hobby pe care il adori intr-o afacere mica sau chiar intr-un business cu norma intreaga. Stim cu totii ca de cele mai multe ori cariera joaca un rol major in determinarea satisfactiei noastre vis-a-vis de viata. O...

Cum cultivi relatia cu timpul – cea mai importanta relatie din viata ta?

Cea mai importanta relatie a unui antreprenor nu este relatia cu investitorii, cu partenerul de afaceri, cu clientii sau cu sotul, ci este relatia cu timpul. Daca ai trei copii, o companie de condus si alte cateva activitati extra, iar pe langa asta un partener de...

Deblocheaza inventivitatea in afaceri practicand constientizarea

Persoanele cu adevarat inovatoare vad imaginea de ansamblu si pot face conexiunea intre probleme disparate. Ei vad un vid acolo unde altii nu pot vedea si inteleg cum sa-l umple, creand solutii la probleme pe care nici macar nu stiam ca le avem. Dar cum poti face...

Cum să folosești certurile din cuplu în dezvoltarea ta personală

În cuplu este normal să existe păreri contradictorii. Nu există relație fără certuri ocazionale. Ele au un rol benefic pentru că vă ajută să vă dezvoltați pe plan personal și emoțional. Vă apropie și ridică nivelul de implicare atunci când, desigur, acest lucru este...

Cum sa te pregatesti pentru succes

Dezvoltand anumite abilitati mentale, te poti pregati mai bine pentru succes. Vei avea astfel potentialul de a realiza mai mult decat ai crezut vreodata ca este posibil. Obtine mai mult decat credeai ca e posibil Ai simtit vreodata ca oamenii din jurul tau au avut...

19 definitii ale succesului pe care trebuie sa le stii

Ce inseamna succesul? Avere? Fericire? Faima? Regretatul autor american de carti motivationale Zig Ziglar a fost unul dintre cei mai respectati experti ai zilelor noastre in ceea ce priveste succesul, motivatia si o viata echilibrata. In cartea sa “Born to Win!”...

5 moduri surprinzatoare de a-ti mentine motivatia

Motivatia este un element vital pentru succes, astfel ca e usor de inteles de ce este un subiect atat de fierbinte in atat de multe domenii. Expertii sunt mereu in cautarea unor modalitati noi de a face lucrurile, incepand de la imbunatatirea motivatiei elevilor si...

Ce uleiuri esențiale vă pot ajuta pentru a crea intimitate?

Anumite plante au fost folosite de secole pentru a stimula dorinţa sexuală masculină şi feminină, performanţa şi plăcerea. Cu toate acestea, puține cercetări științifice au explorat modul în care uleiurile esențiale pot aduce beneficii în viața sexuală a unei...

Cum folosesti determinarea si motivatia pentru a-ti alimenta succesul?

Oamenii vad in general sfarsitul de an ca pe o perioada ideala pentru stabilirea unor obiective si rezolutii noi pentru anul urmator. Si nu e nimic rau in asta, ba chiar dimpotriva! Singura problema este ca 80% din rezolutiile adoptate in noaptea de Revelion sunt...

Îți desfășori activitatea în social media? Iată la ce să fii atent pentru a nu încălca legile!

În ultimii ani, joburile preponderent digitale au devenit din ce în ce mai des întâlnite. Bloggerii, vloggerii, influencerii și persoanele publice reușesc să își construiască o carieră bazată aproape exclusiv pe rețelele sociale și platformele proprii. Dacă și tu îți...

5 practici simple de mindfulness pentru viata de zi cu zi

Activitatile tale de zi cu zi ofera oportunitati ample de a invoca mindfulness-ul in orice moment. Aceste practici simple vor aduce spatiu in rutinele tale de zi cu zi. Cat de des ti s-a intamplat sa te grabesti sa iesi pe usa si sa incepi o noua zi fara ca macar sa...

Lectii de afaceri din viata reala: fii unic, foloseste ce stii si dezvolta ce functioneaza

Una dintre cele mai simple strategii de succes in afaceri este sa stai de vorba cu oameni de afaceri de succes si sa ii intrebi doua lucruri:

1. Ce au facut pentru a-si construi afacerea de succes?
2. Cum au rezolvat numeroasele provocari aparute pe parcurs?

Acesta este si scopul seriei de articole „Lectii de afaceri din viata reala”, promovata de Graham McGreggor, specialistul in marketing care de-a lungul timpului a stat de vorba cu o serie intreaga de oameni de afaceri de succes afland ce a functionat bine in cazul lor si cum au rezolvat problemele mari aparute in drumul catre succes.

Povestea NatureBee

Unul dintre oamenii de succes cu care McGregor a vorbit este Jeff Cook, proprietarul unei companii de suplimente numita NatureBee, care incanta clienti in Australia, SUA si Noua Zeelanda cu Polenul de Albine Potentat.

Jeff si-a inceput cariera in afaceri la varsta de 18 ani ca stagiar executiv Woolworths, progresand apoi pana la a deveni manager de magazin si apoi achizitor de textile. Jeff a devenit independent ca producator de confectii la sfarsitul anilor 1970, o afacere pe care avea sa o vanda in 1992 si sa inceapa apoi un alt business cu softuri de calculator si o afacere de marketing direct. A mers cu ambele afaceri in paralel.
Afacerea de marketing direct i-a permis lui Jeff sa-si puna la punct abilitatile de marketing cu raspuns direct. A inceput cu o alarma pentru siguranta personala si a trecut apoi la o gama de ingrijire anti-imbatranire a pielii.
Afacerea cu softuri de calculator i-a permis sa inteleaga si sa aprecieze valoarea utilizarii tehnologiei. Jeff a inceput sa comercializeze Polenul de Albine Potentat NatureBee in 1997, intr-un moment in care pe piata mai existau alte cateva companii care comercializau polen de albine si Jeff stia ca este o categorie puternica.

El a reusit sa-si asigure drepturile de distributie pentru un proces de fabricatie patentat numit „Potentare” – o tehnologie care face ca polenul albinelor sa devina mult mai digerabil pentru oameni. Potentarea a facut posibila diferentierea NatureBee fata de toate celelalte companii care vindeau polen de albine.

Intrebat cum a inceput sa promoveze polenul NatureBee catre potentialii clienti, Jeff a explicat ca experienta sa de marketing direct cu alarme si ingrijire a pielii in Noua Zeelanda l-a pregatit sa foloseasca foarte eficient publicitatea radio. Jeff stia sa vanda. Stia ce programe si publicuri radio functionau pentru diverse produse si stia cum sa cumpere campanii radio. El a dezvoltat un sistem scalabil de vanzare a interviurilor radio care acoperea patru aspecte cheie:

1. Ce este?
2. Ce contine?
3. Cu ce ma va ajuta?
4. Cum il obtin

Si astazi, Jeff inca mai prefera publicitatea radio fata de orice alte canale media.
Atunci cand vinzi un produs sau un serviciu, o intrebare cheie pe buzele potentialilor clienti este “Ce beneficii imi va aduce?”.

Ca atare, in cazul polenului NatureBee lucrurile au fost simple. Clientilor polenului potentat NatureBee le-a placut energia naturala, imunitatea si senzatia de bine de care s-au bucurat atunci cand au consumat polenul in mod regulat. Ei au apreciat ca este un superaliment natural – fara coloranti, fara conservanti, fara zahar adaugat, fara gluten… pur si simplu numai alimente sanatoase si pure, intr-o capsula. Si le-a mai placut cat de accesibil era. Polenul NatureBee costa numai 60 de centi pe zi, iar pentru aceasta investitie multe persoane vorbesc depre un nivel mai ridicat de energie, despre mai putine dureri, despre o concentrare mentala mai buna, si despre zeci de alte beneficii.

Polenul NatureBee este colectat in Otago de Nord de catre albine care merg in cautarea hranei peste rauri impletite si zone rurale deschise.
Cand a inteles ca are un produs castigator si ca e vremea se extinda si dincolo de Noua Zeelanda, Jeff a lansat NatureBee in Australia, in 1998. Pe cand se afla in vacanta la Brisbane a vazut un afis ce promova “4BC Brisbane Talk Back Radio” si s-a intrebat imediat de ce nu vinde NatureBee si in Australia.

El a abordat imediat postul de radio cu privire la publicitatea prin intermediul formatului sau interviu. Initial cei de la postul de radio au fost reticenti, pentru ca nu era un format pe care il puteau folosi, dar Jeff i-a convins sa incerce, propunandu-le un test de doua saptamani “iar daca nu cade cerul peste noi, putem continua”. Dupa ce au fost de acord, Jeff a aranjat o campanie radio, a aranjat un numar 1800, a gasit un call center, un centru de distributie, a deschis un cont bancar, a aranjat toate detaliile pentru plata cu cardul de credit… totul in numai 3 zile. Afacerea NatureBee din Australia a fost pe profit din prima zi!

De la acest test, Jeff s-a extins, iar in decursul a 12 luni NatureBee era promovat la radio in fiecare stat din Australia si sustinut de personalitati radio importante. Nu pentru ca au fost platiti, ci pentru ca s-au simtit mai bine, au avut mai multa energie, nu au avut parte de tuse si raceli de iarna, nu au ramas fara energie la ora 15.00 intr-o zi de munca… si asa mai departe.
In 2005, Jeff a decis sa incerce sa intre pe piata SUA. Polenul de albine era un supliment popular in SUA, iar Jeff a simtit ca va fi o usa deschisa, iar cursul de schimb l-a favorizat.
El a ales Hawaii ca piata de start. Un singur telefon si trei zile mai tarziu, Jeff ajungea la Honolulu, sustinand un talk show de 25 de minute intr-o sambata dimineata, la radio.
A reusit sa obtina un numar de apel local gratuit, la care se raspundea din call-center-ul sau din Auckland. Si asta a fost tot!
Jeff a stabilit o relatie excelenta de lucru cu Mike Buck, un host experimentat de radio, alaturi de care a facut 10 reclame publicitare preinregistrate, de 25 de minute „Your Health Matters” (“Sanatatea ta conteaza”). Le-au programat pentru weekenduri, in toate statele la posturile de radio mici, la un pret de numai 25 de dolari per difuzare. Succesul a fost unul urias. Firma raspundea la telefon din Noua Zelanda si furniza comenzile din depozitul din Auckland.
Mai tarziu, Jeff avea sa faca in continuare campanie in Seattle, LA, San Diego, Tampa si Miami, ajungand sa realizeze programe la nivel national, in care realizatori celebri de programe spuneau ca NatureBee a functionat in cazul lor.

Afacerea s-a dezvoltat si a devenit necesara fabricarea produselor si finalizarea comenzilor in SUA. Printr-un client fericit din New York, Jeff a fost prezentat unui producator contractual, care i-a oferit o solutie completa.

Realitatea despre gestionarea unei afaceri internationale

Exista intotdeauna suisuri si coborasuri intr-o afacere de asemenea amploare. Trebuie sa fii pregatit sa gestionezi orice, de la activitatea vamala pana la problemele de reglementare din propria tara.

In Australia, Jeff s-a lovit de probleme in 2002, dupa ce o reclamatie din partea concurentei a determinat retragerea dreptului la publicitate pentru NatureBee. Patru saptamani si 50.000 de dolari in taxe judiciare – atat a avut de platit Jeff ca sa poata face din nou publicitate.
In 2004, vama australiana a inceput sa confiste toate comenzile pe care NatureBee le trimitea clientilor australieni. Jeff nu a stiut pana cand clientii nu l-au sunat sa il anunte ca au primit o scrisoare de la Vama in care erau anuntati ca au importat un produs ilegal. Desigur, a fost din nou nevoie de cheltuieli judiciare, pentru a descurca situatia care a afectat sute de clienti. NatureBee se baza pe TTMA (Trans Tasman Mutual Agreement) – ceea ce insemna ca daca produsul era vandut legal in Noua Zeelanda, in conformitate cu legislatia alimentara din NZ, astfel ca putea fi vandut si in Australia atata timp cat respecta legea din Noua Zeelanda. Problemele au aparut atunci cand un birou vamal a citit gresit codul de import si nu a stiut despre TTMA.

Apoi au inceput problemele in SUA. Sub administratia Obama s-au aplicat sute de noi reglementari lantului de aprovizionare cu produse alimentare si farmaceutice. Producatorul contractual pentru NatureBee nu si-a permis sa faca upgrade si sa angajeze personal suplimentar pentru administrarea documentelor, asa ca a decis sa inchida.
Jeff a fost apoi obligat sa se lupte pentru a ramane in picioare si pentru ca lucrurile sa mearga la baza sa din Auckland.
Una dintre cheile succesului lui Jeff a fost faptul ca a invatat intotdeauna din ceea ce a functionat si ce nu.
Un mare succes pentru el a fost folosirea formatului Q&A la postul de radio AM Talk in direct. Multe posturi de radio nu au permis acest format.
Jeff a incercat si publicitatea TV si a constatat ca pretul sau de vanzare era prea mic pentru a face un ROI bun. Cu alte cuvinte publicitatea pe TV era prea scumpa pentru el.

Ca parte a unui plan de succesiune, fiica lui Jeff, Keren Cook, lucreaza si ea acum activ in afacere, contribuind la stimularea strategiei pentru generatia urmatoare. Ea exploreaza canalele de socializare pentru a ajunge la un public format din clienti mai tineri.
Jeff a descoperit ca afacerea sa online a crescut exponential de la inceperea COVID-19.
Afaceristul a fost intotdeauna deschis catre tehnologie. El a avut primul sau site web in 1998, iar apoi a folosit marketingul prin e-mail pentru a incuraja comenzile repetate.
Si astazi el este dedicat celor mai bune practici si software-ului bazat pe cloud.

Intrebat ce ar face daca ar lua-o de la inceput azi Jeff spune: „As fi mai precaut. Eram tanar cand am inceput si nu vedeam dezavantajele. As face mai multe cercetari, as avea un Plan B si as avea mai mult ajutor profesional. Un serviciu juridic bun, un department de contabilitate bun, o planificare financiara buna – toate acestea pot reduce nivelul de stres atunci cand lucrurile merg prost. Si cel mai important: mi-as aminti ca Legea lui Murphy se aplica adesea in afaceri si ca ar trebui sa am un plan pentru cand se va intampla”.

Sfaturi pentru noii intreprinzatori

Cat despre sfaturi pentru alti oameni de afaceri, pe baza a ceea ce a invatat de-a lungul propriei sale experiente de peste 50 de ani in afaceri, Jeff recomanda intotdeauna abordarea PPE – pozitiv, pasionat, entuziast.

Legat de produsul sau serviciul oferit, Jeff este de parere ca nici nu e cazul sa te deranjezi daca nu e unic! De asemenea, e valabil si daca nu poti arata in ce moduri aceasta unicitate poate aduce beneficii clientilor.
Jeff mai spune ca trebuie sa stii intotdeauna toate costurile si profiturile reale exacte. Extrem de multe companii, in opinia lui, se concentreaza pe pretul de vanzare si nu au o intelegere adecvata a costurilor reale.
Jeff recomanda intotdeauna o analiza financiara lunara pentru a vedea cum stai. “Nu astepta sase luni ca sa te intrebi apoi de ce nu ai bani!”, spune el. Si nu lua niciodata imprumuturi garantate cu casa familiei tale!

Concluzie

Jeff a facut o serie de lucruri simple pentru a construi o afacere de succes intr-un domeniu extrem de competitiv.
A invatat abilitati de marketing cu raspuns direct si abilitati tehnologice. Si le-a aplicat cu succes pentru a vinde o serie de produse.
Apoi a gasit un produs care avea o propunere de vanzare unica si a inceput sa-l promoveze folosind ceea ce stia deja despre marketingul direct.
A gasit un format de marketing care a functionat bine pentru promovarea acestui produs si a dezvoltat acest format pentru a-si creste afacerea in mod substantial.

A avut o serie de esecuri scumpe pe parcurs, dar a reusit sa le depaseasca pe fiecare.
Jeff a aflat ca suisurile si coborasurile sunt normale in afaceri, dar ca trebuie sa ai intotdeauna un Plan B pentru acele momente in care apar problemele.
Asadar, fii unic, foloseste ceea ce stii si dezvolta ceea ce functioneaza bine!

Sursa: https://www.stuff.co.nz/business/prosper/your-stories/300227532/real-life-business-lessons-8-be-unique-use-what-you-know-and-scale-what-works-well

5/5 - (1 vote)

Precedent

Urmator

Introdu Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.