Activitati de team building care dezvolta atitudinea pozitiva la serviciu

Probabil ca pare imposibil de crezut, insa te poti distra si la serviciu! De cele mai multe ori programul zilnic de la birou te oboseste: aceeasi munca intotdeauna si mereu in jurul acelorasi persoane, astfel ca e destul de normal sa te plictisesti de activitatile zilnice. 

Pentru a evita astfel de momente, e bine sa pregatesti pentru angajatii tai cateva jocuri si activitati pentru construirea echipei, care vor tine membrii echipei laolalta pentru a crea idei noi dar si pentru a se salva de la plictiseala. Cu ajutorul acestora vei dezvolta comunicarea in randul echipei si, in plus, vei crea si amintiri excelente.

Cum faci sa motivezi nou venitii in echipa? Poti incerca mici activitati in urma carora noii veniti sa fie mai implicati in echipa prin activitati rapide de construire a echipei. Aceste activitati vor fi atat distractive cat si educative.

Te gandesti deja la cateva idei de astfel de joculete si activitati? Daca nu, ai mai jos cateva idei cu care te vei distra in mod cert si vei putea sa incluzi pe oricine, pentru a crea o stare de spirit mai buna.

Inainte de a incepe sa investesti timp in organizarea de activitati prin care echipa ta sa imbine munca si distractia, exista unele detalii esentiale pe care ar trebui sa le stii. In cele ce urmeaza vom duce discutia despre team building si activitati de construire a echipei cu un pas mai departe, astfel incat sa poti crea tipul adecvat de experienta pentru oamenii importanti din afacerea ta.

Care este obiectivul team buildingului?

Ideea centrala din spatele team buildingului este sa permiti membrilor echipei sa contribuie la obiective comune. Succesul unei organizatii depinde de capacitatea angajatilor de a lucra ca o echipa, de a-si intelege reciproc punctele forte si punctele slabe, de a se arata interesati de punctele de interes ale celorlalti si de a oferi impreuna munca de calitate pe care o astepti de la ei.

Gama de beneficii de care o organizatie sau o companie se poate bucura in urma construirii unei echipe cu scopuri si obiective puternice cuprinde:

  • Niveluri mai bune de productivitate.
  • Un moral si o motivatie mai bune in cadrul echipei.
  • O colaborare mai buna la locul de munca.
  • Un plus de creativitate in randul membrilor echipei.
  • Intarire pozitiva.
  • O satisfactie mai mare fata de munca in randul angajatilor.
  • O calitate superioara a muncii.
  • Si lista poate continua.

Activitatile de construire a echipei functioneaza cu adevarat?

Statistic sau stiintific, au existat numeroase dovezi utile pentru a demonstra ca activitatile de construire a echipei au efecte pozitive la locul de munca. Acest tip de activitati functioneaza bine pentru echipele care cauta modalitati de a imbunatati modul in care colaboreaza.

Beneficiile jocurilor si activitatilor de team building nu influenteaza doar modul de functionare al echipelor, ci reflecta si imbunatatiri in ceea ce priveste personalitatea generala a tuturor. Partea cea mai buna este ca exista exercitii de team building pentru toata lumea; cu alte cuvinte, daca nu-ti place o activitate anume, exista alte zeci de idei care se vor potrivi cu siguranta intereselor tale.

Un motiv esential pentru care aceste jocuri si activitati simple aduc schimbari reale la locul de munca este faptul ca au capacitatea de a ajuta oamenii sa-si depaseasca zona de confort. Ele ofera un mijloc si o platforma pentru ca membrii echipei sa sparga gheata si sa-si duca la un alt nivel munca in echipa.

Asadar, data viitoare cand cauti moduri de a face lucrurile mai putin tensionate si mai productive in randul echipei, pune activitatile si jocurile de team building in topul listei tale de idei.

Care sunt cele mai bune activitati de team building?

Daca ai inteles ce inseamna team building si in ce mod iti poate fi utila pe termen lung organizarea unor jocuri usoare de construire a echipei, e momentul sa vezi care sunt cele mai populare activitati.

Lista urmatoare iti ofera o imagine rapida asupra unora dintre cele mai populare jocuri si activitati la locul de munca din toate timpurile. Vrei sa adaugi un element distractiv in rutina ta zilnica de lucru? Iata cateva lucruri interesante pe care le poti incerca.

15 jocuri si exercitii de care intreaga echipa se va bucura

1. Desene in Orb

Durata: 3-4 minute.
Numar de participanti: cate 2 odata.
De ce ai nevoie: hartie si creion sau tabla si marker.

Cum se desfasoara: Desenatul in orb presupune ca cei doi jucatori sa stea unul cu spatele la celalalt. Un jucator primeste o imagine cu un obiect sau cuvant, iar celalalt jucator – care nu vede imaginea – va trebui sa deseneze obiectul doar pe baza descrierii facute de jucatorul care are in mana cartonasul.
Obiectiv: Desenatul in orb te ajuta sa evaluezi cum pot comunica eficient doi membri ai echipei, cum isi pot imagina si cum pot inova.

2. Vanatoarea de Comori

Durata: 2-3 ore.
Numar de participanti: toti.
De ce ai nevoie: de nimic.

Cum se desfasoara? Ori de cate ori e posibil, du-ti echipa la o Vanatoare de Comori in cel mai apropiat loc, fie ca este vorba despre un muzeu, o gradina zoologica sau un parc tematic. Da fiecarei echipe un set de indicii care ii va conduce catre premiul final. Acest joc te va ajuta sa luminezi starea de spirit a tuturor si sa utilizezi mai bine timpul pe care il ai la dispozitie. El ii va ajuta pe participanti sa se cunoasca unul pe celalalt si sa se distreze impreuna.
Obiectiv. Vanatoarea de comori te ajuta sa evaluezi skill-urile de rezolvare a problemelor si de luare a deciziilor pe care le are echipa ta.

3. Doua Adevaruri si o Minciuna

Durata: ½ ora – 1 ora.
Numar de participanti: oricati.
De ce ai nevoie: hartie si creion pentru fiecare participant.

Cum se desfasoara? Participantii vor trebui sa se prezinte si sa scrie trei declaratii – doua adevaruri si o minciuna. Dupa ce toti participantii au terminat de scris, declaratiile vor fi citite in ordine aleatorie. Dupa fiecare declaratie, fiecare participant va fi intrebat daca declaratia este un adevar sau o minciuna. Cel care ghiceste corect primeste un punct. In final, participantul cu cel mai mare scor castiga.
Obiectiv. Doua adevaruri si o minciuna este un joc util pentru a sparge gheata, ce le va permite colegilor de serviciu sa se cunoasca prin interactiuni distractive.

4. Transformarea biroului

Durata: variabila.
Numar de participanti: toti.
De ce ai nevoie: o multime de obiecte necesare pentru activitati creative.

Cum se desfasoara? Permite participantilor sa lucreze in echipe pentru un aer nou la birou. Oamenii se plictisesc adesea de lucrurile pe care le au in jurul lor la serviciu, astfel ca poate fi o idee minunata sa le oferi posibilitatea de a face singuri o transformare a locului in care isi desfasoara activitatea. Cere fiecarei echipe sa faca o lista de obiecte creative cu care vor sa lucreze si sa nu treaca pe hartie un buget mare. Incearca sa gandesti o transformare a biroului cat mai prietenoasa pentru buget. Include obiecte mici, precum plante de interior, tablouri, fotografii personale sau orice alte obiective creative si care inspira o stare de bine.
Obiectiv. Transformarea biroului este despre creativitate si munca in echipa. Prin aceasta activitate echipa va deveni mai puternica, mediul de lucru va fi mai potrivit si va exista o aura de pozitivism in jurul biroului.

5. Alinierea pe zile de nastere

Durata: 10-15 minute.
Numar de participanti: 8-10 in fiecare echipa.
De ce ai nevoie: de nimic.

Cum se desfasoara? Participantii trebuie sa se alinieze unul langa altul, aranjati in ordinea zilelor de nastere, doar dupa luna si data, fara ca membrii unei echipe sa aiba voie sa vorbeasca intre ei. Tocmai de aceea vor fi nevoiti sa foloseasca limbajul semnelor pentru a-si afla zilele de nastere. Pentru a face aceasta activitate un pic mai distractiva, poti oferi echipelor o platforma confortabila, iar daca unul dintre membri cade, echipa va trebui sa reia intregul proces.
Obiectiv. Aceasta activitate te va ajuta cu rezolvarea problemelor, comunicarea si cooperarea la locul de munca.

6. Provocarea Manechinului

Durata: depinde de fiecare echipa.
Numar de participanti: 6-7 membri in fiecare echipa.
De ce ai nevoie: propsuri creative si camere sau telefoane smart.

Cum se desfasoara? Provocarea Manechinului este una dintre cele mai populare tendinte online si se incadreaza bine in aceasta lista, pentru ca iti permite sa implici toti colegii si membrii echipei si sa fii creativ. Tot ce trebuie sa faci este sa imparti echipa in grupuri de 6-7 participanti, fiecare grup urmand sa faca apoi cate un videoclip in stil Manechin si sa-l posteze pe retelele de socializare ale companiei cu hashtag-ul #Mannequinchallenge sau #Freezeit.

Pentru ca aceasta activitate sa aiba succes, va trebui sa stabilesti cateva reguli legate de durata videoclipului, de tipul de recuzita (propsuri) pe care le poti folosi, care vor fi atributiile fiecarui membru, ce muzica de fundal sa fie aleasa si asa mai departe.
Obiectiv. Comunicarea, creativitatea si munca de echipa sunt cele trei obiective ale acestui joc.

7. Un banut pentru Amintirile Tale

Durata: 30 de minute.
Numar de participanti: toti.
De ce ai nevoie: monede si un borcan.

Cum se desfasoara? Trebuie sa colectezi intr-un borcan monede cu anul pe ele, care nu trebuie sa fie mai vechi decat cel mai tanar membru al echipei. Apoi fiecare participant trebuie sa aleaga o moneda si sa spuna ceva memorabil ce i s-a intamplat in anul de pe moneda pe care o extrage din borcan.
Obiectiv. Acest joc ii va ajuta pe membrii echipei sa afle cate ceva despre vietile celorlalti si sa se deschida catre cei din jur. Pentru a ajuta membrii echipelor sa se simta confortabil unul cu celalalt, Un Banut pentru Amintirile Tale este un joc care fara doar si poate va sparge gheata.

8. Activitati sociale

Durata: Depinde de alegere.
Numar de participanti: toti.
De ce ai nevoie: de nimic.

Cum se desfasoara? Sparge rutina de la serviciu cu unele activitati sociale neobisnuite, care vor necesita implicarea fiecarui angajat. Ia in considerare idei precum jocuri de societate, un show de talente sau stabilirea unei zile cu un dress-code aparte.
Obiectiv. Aceasta activitate le permite membrilor echipei tale sa interactioneze mai mult unii cu ceilalti si le creste interesul sa vina in fiecare zi la birou.

9. Cine sunt?

Durata: 25-30 de minute.
Numar de participanti: echipe de cate 6-7 membri.
De ce ai nevoie: etichete sau ecusoane cu numele.

Cum se desfasoara? Pune etichete amuzante sau ecusoane cu diverse meserii sau tipuri de persoane (medic, atlet, tocilar, etc) pe spatele fiecarui participant. Colegii vor vedea eticheta pe care o au ceilalti si timp de cateva minute vor pune intrebari fiecaruia in functie de etichete.

Fiecare participant trebuie sa isi dea seama ce eticheta are pe spate, pe baza intrebarilor pe care le primeste de la ceilalti participanti la joc. Cel care isi da seama iese din joc, iar cel care ramane pana la final pierde jocul.
Obiectiv. Membrii echipei tale vor intelege cum sa trateze jobul fiecaruia si vor invata cum sa se perceapa unul pe celalalt.

10. Intrebari in balon

Durata: 1 ora.
Numar de participanti: toti.
De ce ai nevoie: baloane, hartie, pixuri si creioane.

Cum se desfasoara? Fiecare participant va primi cate un balon si o banda de hartie. Ei vor scrie pe hartie, o vor pune in balon, vor umfla balonul si il vor lega. Dupa ce toata lumea a scris pe baloane, le vor da drumul in aer. Dupa cateva secunde toti participantii la joc vor prinde cate un balon si se vor aseza in cerc, vor sparge balonul si vor raspunde la intrebarea din interior.
Obiectiv. Intrebarile in balon permit membrilor echipei sa invete mai multe despre ceilalti intr-un mod distractiv si interactiv.

11. Trage cu ochiul

Durata: 25 de minute.
Numar de participanti: echipe de 4 sau mai multi membri.
De ce ai nevoie: Lego, betisoare de inghetata sau ceva similar.

Cum se desfasoara? Construieste un model si ofera fiecarei echipe cateva resurse cu care sa construiasca la randul lor, astfel incat sa poata duplica ceea ce ai creat deja. Tine sculptura originala intr-un loc aflat la o distanta egala de toate echipele.

Cere fiecarei echipe sa trimita cate un membru care sa analizeze in acelasi timp modelul original, dupa care sa revina la echipa sa si sa descrie ce au vazut timp de 25 de secunde. Dupa 25 de secunde, fiecare echipa trebuie sa isi mai trimita un membru “sa traga cu ochiul”. Continua pe acest stil pana cand una dintre echipe reface cu succes sculptura originala.
Obiectiv. Obiectivul de baza al acestui joc este sa ajute echipele sa invete sa rezolve impreuna probleme.

12. Operatiunea oul

Durata: 30 de minute – 1 ora.
Numar de participanti: echipe de 4 sau mai multi membri.
De ce ai nevoie: obiecte de birou asortate.

Cum se desfasoara? Cere fiecarui membru al echipei un ou crud si pune toate obiectele de birou laolalta. Da tuturor un interval de 15-30 de minute pentru a folosi ustensilele date si sa construiasca cu acestea o masinarie in jurul oului, care sa il impiedice sa cada sau sa se sparga. Ai nevoie de idei de obiecte de birou?

Gandeste-te la banda adeziva, creioane, paie, ustensile din plastic, ambalaje, ziare, banda de cauciuc etc. Cand timpul s-a scurs cere echipelor sa isi arunce de pe cladire dispozitivele construite si sa vada care ou supravietuieste.
Obiectiv. Jocul se concentreaza pe sublinierea importantei echipelor si lucrului in echipa.

13. Photo finish

Durata: 20 de minute.
Numar de participanti: 4-20.
De ce ai nevoie: obiecte de birou diverse.

Cum se desfasoara? Creaza o linie de finish utilizand creta, banda adeziva colorata sau sfoara. Cere tuturor participantilor sa ajunga la linia de final in acelasi timp pentru un moment photo finish.

Pentru ca acest joc sa fie de succes, participantii vor trebu sa se coordoneze intre ei. Pentru un nivel superior de dificultate, poti cere participantilor sa mearga sau sa alerge pana la linia de finish intr-un stil photo finish.
Obiectiv. Photo finish este un joc excelent pentru imbunatatirea comunicarii si coordonarii in echipa.

14. Patratul perfect

Durata: 30 de minute.
Numar de participanti: 5-20.
De ce ai nevoie: sfoara si esarfa pentru legat la ochi.

Cum se desfasoara? Pune toti participantii sa stea intr-un cerc, tinand in mana o sfoara. Cere-le sa isi puna esarfa la ochi si sa puna sfoara pe podea. Toti participantii trebuie sa se indeparteze de cerc, sa revina si sa incerce sa formeze un patrat cu sfoara, fara sa isi dea jos esarfele de la ochi. Daca vrei sa maresti gradul de dificultate al jocului, cere-le si sa nu vorbeasca deloc pe toata durata jocului.
Obiectiv. Jocul se concentreaza pe o comunicare buna si pe skill-uri de leadership. Construieste incredere in echipa si arata cum membrii unei echipe se pot ghida unul pe celalalt catre succes.

15. Creaza propria activitate de team building

Durata: depinde de alegere (incearca sa alegi ceva scurt).
Numar de participanti: depinde de alegere (incearca sa incluzi pe toata lumea).
De ce ai nevoie: depinde de alegere (include obiecte creative pe care le la indemana).

Cum se desfasoara? Inventarea unui joc este una, iar gazduirea sa este alta. Ai grija sa faci ambele lucruri perfect si sa oferi echipei o experienta distractiva si de invatare.
Obiectiv. Creaza un joc care iti va ajuta angajatii sa deprinda toate aspectele necesare pentru succesul lor – incredere, comunicare, rezolvare a problemelor si multe altele.

Nu uita niciodata mantra “traieste si munceste, dar nu uita sa te joci, sa te distrezi in viata si sa te bucuri de ea”.
Jocurile si exercitiile de mai sus nu sunt benefice doar pentru construirea echipei, ci te ajuta si sa oferi un mediu de lucru sanatos si productiv. Acesta este un mediu in care echipele nu sunt doar masini de lucru, iar angajatii nu reprezinta pentru angajator doar o investitie in afacere.

Sursa: https://www.proofhub.com/articles/team-building-activities-for-workplace

Recommended For You

About the Author: sonia

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.