Cum sa dezvolti 3 elemente fundamentale pentru succes

0
(0)

Concentreaza-te pe cele trei elemente fundamentale pentru a promova un mediu adecvat bazat pe valori, pentru a dezvolta atitudini si abordari productive si pentru a construi abilitatile necesare.

Anul acesta va fi complicat si dezordonat. Mai degraba, lucrurile vor continua sa fie dezordonate. Insa orice circumstanta si provocare cu care se confrunta afacerea ta si personalul, poate fi usor de gestionat.
Pandemia nu ne mai zguduie viata din temelii, desi anumite elemente inca persista. Cele mai multe tulburari provin acum din noua era bazata pe tehnologie a afacerilor si a muncii, in care am fost lansati – propulsata rapid de conditiile de criza – si pe care inca incercam sa o cunoastem, sa o traversam si sa ne adaptam.

Dezordinea nu inseamna, insa, haos sau conditii insurmontabile pe care afacerea ta sa nu le poata absorbi, depasi si sa obtina rezultate bune sau chiar excelente. Desi energia cinetica a miscarii inainte nu se va diminua, ea nu este unidirectionala si exista multe cai si optiuni benefice din care poti alege si care urmeaza traiectorii diferite. Cu toate acestea, este ilogic si inutil sa te opui progresului determinat de tehnologie, in loc sa canalizezi. Este esential sa valorifici energia schimbarii pentru a crea oportunitati, nu pentru a-ti multiplica provocarile.
Daca iti lamuresti, dezvolti si intaresti aceste trei domenii fundamentale pentru tine, pentru echipa ta si pentru afacerea ta, poti beneficia de potentialul pe care il creeaza si poti depasi obstacolele intalnite.

Valorile

Ce?

Valorile atemporale sunt esentiale pentru a pune temeliile tuturor, astfel incat oamenii sa nu fie distrasi de framantarile pietei din jur si de schimbarile necrutatoare. Valori precum increderea, empatia si incluziunea ancoreaza si aliniaza pe toata lumea in diversitatea de medii, culturi, educatie si experiente. Principiile de baza de acest tip permit tuturor sa se conecteze, sa aiba un sentiment de apartenenta si sa construiasca legaturi semnificative care sa serveasca nevoilor de afaceri si personale, indiferent de climatul economic.

De ce?

Valorile corporate stau la baza culturii si a mediului de lucru, oriunde ar lucra oamenii. Valorile ghideaza atitudinile si determina comportamentele. Valorile aliniaza si conecteaza o comunitate si guverneaza regulile de implicare. Cat de bine articulate sunt valorile organizatiei tale? Ar folosi toata lumea aceleasi cateva adjective pentru a-ti descrie compania in fata potentialilor clienti si a candidatilor? Ce cuvinte ar folosi cel mai mult?

Cum?

  • Fa un sondaj in randul oamenilor pentru a descoperi valorile de baza, atemporale, care va unesc, apoi exprimati-le si traiti-le.
  • Descopera cum poti modela zilnic aceste valori in organizatia ta.
  • Ofera un exemplu si incurajeaza-ti colegii si echipele sa faca acelasi lucru.
  • Masoara schimbarea continua la nivel de sentimente – intarirea conexiunilor, reducerea stresului si imbunatatirea rezultatelor colaborarii.

Mentalitatea

Ce?

Mentalitatea dicteaza atitudinea pe care o ai si influenteaza abordarea pe care o adopti. Mentalitatea modeleaza lentilele prin care privesti – felul in care vezi lumea. O mentalitate de crestere este esentiala in perioadele incerte, permitandu-ti sa fii deschis la o serie de posibilitati. Aceste optiuni pot cuprinde ceea ce este cunoscut, inteles si implementat, precum si idei si procese neexplorate, ce ar putea modifica sau tulbura practicile stabilite. In schimb, o mentalitate fixa sau inchisa nu este deschisa modificarii sau schimbarii perspectivei si rezista noilor concepte si metode.

De ce?

Conditiile imprevizibile obliga companiile sa pivoteze sau sa-si adapteze adesea strategiile, KPI-urile si tacticile – exemple sunt schimbarile necesare in timpul crizei pentru restaurante, magazine de retail si alte companii. Mentalitatea de crestere accepta mai usor situatiile neprevazute si exploreaza o varietate de referinte pentru a evalua provocarile nefamiliare. Imbratisand o mentalitate deschisa, poti solicita si accepta mai multe perspective si solutii potentiale si poti fi sensibil la nuante atunci cand dezbati diverse input-uri. Rezultatele se imbunatatesc atunci cand poti ajunge la o concluzie bine informata in timpul procesului decizional.

Cum?

Cu totii ne atasam de idei familiare si ne blocam in comportamente de rutina. Fiintele umane sunt predispuse sa reduca riscul si sa obtina confort. Insa in acest moment, vechile obiceiuri pot fi inutile.

  • Accentueaza curiozitatea in abordarea sarcinilor, indiferent de ideile prezentate sau de optiunile disponibile.
  • Solicita de fiecare data unul sau mai multe concepte sau perspective suplimentare, pe care sa le iei in considerare cu atentie alaturi de ceilalti pentru a extinde setul de idei si a iesi din zona de confort pentru a gasi solutii inovatoare.

Abilitatile

Ce?

Exista cineva din compania ta care sa stie cat de mult ar putea realiza personalul tau daca va fi nevoie? In timpul pandemiei, tot mai multi oameni si-au descoperit si valorificat talentele, intr-o perioada in care companiile se luptau sa pivoteze si sa supravietuiasca. Insa rareori skill-urile sunt intelese sau mapate in cadrul organizatiilor. In plus, abilitatile „soft” sau „power” – cum ar fi empatia, comunicarea si colaborarea – cresc in importanta odata cu cresterea accentului pus pe talent.

De ce?

Cel mult 5% dintre cei intrebati daca isi cunosc primele trei abilitati raspund afirmativ. Insa tehnologiile avansate au dat nastere unui cadru de lucru bazat pe abilitati, pentru ca abilitatile pe care le folosim pentru a indeplini sarcinile zilnice si proiectele pe termen lung evolueaza constant. Avem nevoie sa ne actualizam abilitatile intr-un timp injumatatit fata de deceniile anterioare (aproximativ 5 ani fata de 10). Daca angajatii nu sunt constienti de talentele pe care le au – in special daca ne referim la power skill-uri – sau daca nu sunt sprijiniti in imbunatatirea competentelor pentru a-si dezvolta cariera si mobilitatea in echipe si departamente, cum pot raspunde nevoilor in schimbare ale afacerii?

Cum?

  • Gaseste sau creaza o taxonomie de abilitati ca limbaj comun.
  • Construieste un inventar al abilitatilor angajatilor, care identifica abilitatile hard si soft ale fiecarei persoane – capacitatile lor complete in momentul actual. Externalizarea acestui proiect este, in general, cea mai eficienta cale pentru a obtine date valoroase pentru directori si manageri cu care pot atribui proiecte si taskuri.
  • Discuta cu angajatii nevoile si interesele legate de recalificare sau de imbunatatirea abilitatilor necesare pentru a-si dezvolta carierele care cresc odata cu afacerea.

In circumstantele actuale, e greu de gasit cele mai bune practici care sa ofere solutii perfecte, pentru ca exista foarte multa varietate in sectoarele de afaceri, atat la nivel de dimensiuni cat si de configuratii, dar si foarte multi factori implicati.
In schimb, principiile pot fi aplicate in moduri relevante pentru compania ta, pentru personal si pentru cerintele tale. Concentreaza-te pe cele trei elemente fundamentale pentru a promova un mediu adecvat bazat pe valori, pentru a construi atitudini si abordari productive si pentru a dezvolta abilitatile necesare.
Dezvoltand aceste elemente fundamentale, vei putea sublinia empatia pentru a-ti alimenta si dezvolta talentele si vei echilibra configurarile bazate pe tehnologie. Empatia este o valoare, o mentalitate si o abilitate unica centrata pe om, care iti poate oferi intelegerea, puterea si sensibilitatea de a cunoaste si de a alimenta fiecare angajat si de a fi pregatit pentru succes atat anul acesta, cat si in anii ce vor urma.

Sursa: https://www.fastcompany.com/90831188/how-to-develop-the-3-fundamentals-for-success

Cât de util a fost acestă articol?

Fă clic pe o stea pentru a evalua!

Evaluare medie 0 / 5. Număr de voturi: 0

Niciun vot până acum! Fii primul care evaluează acest articol.

By sonia

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Related Posts