7 lucruri care ti-au adus succesul, iar acum te tin pe loc

0
(0)

Pentru a trece la urmatorul nivel in business, este imperios necesar sa devii o persoana noua. Urmatoarea versiune a ta. Insa pentru a face asta, va trebui sa renunti la tot ce inseamna vechiul TU. Ti-a fost de folos pana acum, te-a adus pana unde esti aici, dar nu are un loc in viitorul tau. Trecerea la pasul urmator si abordarea unui nivel superior atat in viata cat si in munca necesita o abordare mai buna si upgradata. Ti-ai castigat dreptul de a face asta.
Daca simti ca metodele pe care te bazai pana acum nu mai functioneaza, probabil ca trebuie sa le schimbi. Iata cele 7 lucruri pe care le-ai facut inainte si care te-au ajutat sa obtii succesul de care te bucuri acum, dar si ce ai de facut de aici incolo pentru a trece la urmatorul nivel.

Inainte: Actiunea ca prioritate
Acum: Delegarea ca prioritate

La inceput totul era actiune. Ti-ai facut planul si te-ai implicat in demersuri active, executand in fiecare zi. Lista ta de task-uri continea lucruri de facut, oameni de urmarit, propuneri de scris, munca de terminat. Fiecare idee care iti trecea prin cap insemna inca o adnotare pe lista. Ai creat singur si ai livrat personal, fiind mereu pe teren si facand efectiv lucrurile sa se miste.
Pentru a debloca urmatoarea faza, trebuie sa schimbi abordarea. Fiecare lucru care trebuie facut trebuie sa te duca la intrebarea “cine?”, nu “ce?”. In loc de “Ce sa fac?” vei spune “Cine ar trebui sa faca asta?”. Trecerea la urmatorul nivel presupune sa fii cel care creaza lista de sarcini pentru altii, in timp ce a ta ramane curata. Mobilizeaza, nu transpira! Deleaga din principiu si pregateste-ti oamenii potriviti pentru sarcini, fara sa te implici tu in ele.

Inainte: Odihna pentru reincarcarea bateriilor
Acum: Odihna pentru a reflecta

Odihna are un rol diferit in functie de momentul in care se afla afacerea ta. In faza de executie esti doar tu, asa ca te odihnesti pentru a-ti reincarca bateriile si apoi pornesti din nou la drum. Te odihnesti inainte de a avea nevoie si o faci pentru a evita epuizarea. Nu-ti poti permite sa te epuizezi, pentru ca tu esti piesa centrala.
Insa cu resursele pe care le ai acum la indemana, ar trebui sa nu mai ai nevoie de odihna pentru a te reface. Echipa ta este la locul ei, planul este respectat, iar afacerea ta este in crestere. Acum te odihnesti pentru a reflecta. Ai timp de relaxare in program si poti beneficia de el cand si unde vrei. Poti intra in cafenele doar cu un laptop sau poti medita in parc, in mijlocul zilei.
Urmeaza-ti impulsurile naturale si coboara in strafundurile gandirii pentru a veni cu idei si inovatii.

Inainte: Detaliile conteaza
Acum: Perspectiva din elicopter

La inceput cunosteai si supervizai fiecare detaliu. Erai peste tot, in cele mai dificile conditii, verificand piulitele si suruburile si implicandu-te in absolut tot. Ai creat standardele din mers, implementand caz cu caz si inovand din mers. Erai primul care venea si ultimul care pleca, verificand totul pentru calitate si tinand in fiecare ora legatura cu membrii echipei si cu clientii.
Acum, atentia ta nu mai este obligatorie, ci devine optionala. Deja ai probabil un sef de operatiuni care se ocupa de controlul calitatii, iar standardele afacerii tale sunt documentate si respectate mult mai oficial decat la inceput. Ca atare, te poti defocusa putin si poti urca intr-un elicopter metaforic, din care sa-ti privesti imaginea de undeva de sus si sa ii observi locul in peisajul general. De ce exista, pe cine ajuta, cat de eficient isi indeplineste misiunea. Nu poti face asta in timp ce raspunzi la e-mailuri, ci doar de la distanta si cu perspectiva.

Inainte: Graba permanenta
Acum: Rabdare si echilibru

Ai vrut sa faci totul si ai vrut sa se intample rapid. Iar pentru ca ai avut energie, ai facut lucrurile cu viteza fulgerului. Termenele tale au fost auto-administrate in mod ambitios, ai avut intalniri programate continuu si ai alergat de la una la alta. Rapid si receptiv si ducand mereu lucrurile la bun sfarsit.
Graba nu mai este necesara si nu iti serveste in calatoria ta. Echilibrul si rabdarea vor deveni prietenii tai cei mai buni. In loc sa te arunci imediat intr-o sarcina, idee sau obligatie, te poti aseza si sa gandesti lucrurile cu atentie. Poti astepta raspunsurile cu rabdare si sa ai incredere ca vor veni. Subconstientul tau nu te dezamageste. Cand esti netulburat si impasibil, raspunsul va veni atunci cand va fi gata sa fie gasit.

Inainte: Munca intensa
Acum: Proces intens de gandire

Inainte erai genul de persoana care se da jos din pat si merge direct la laptop. Chiar inainte de a manca sau de a te imbraca, ai fi trimis e-mailuri, ai fi verificat rapoartele si ai fi lucrat ceva rapid. Cu alte cuvinte, ai muncit din greu din toate punctele de vedere pentru a ajunge unde esti astazi.
Fie ca stateai ore intregi la calculator, in timpul saptamanii ca si in weekenduri sau in vacante, fie ca smulgeai fiecare moment posibil intre angajamente, erai calat pe munca si nimic nu te putea opri.
Acum, in loc sa muncesti din greu, rolul tau este sa gandesti intens. Redefineste ce inseamna munca si reevalueaza unde se afla valoarea ta. In locul actiunilor care iti umplu toata ziua ar trebui sa fie spatii goale si momente de calm.
Mediteaza la experimente de gandire, ia in calcul toate partile problemelor si analizeaza procesele pe care afacerea ta le considera de la sine intelese. Invata din trecut si incearca sa iti prezici viitorul. Analizeaza si proiecteaza. Speculeaza scenarii probabile si tine un jurnal despre ceea ce iti doresti sa devii. Gandeste-te bine, pune intrebari despre orice si vezi ce se intampla.

Inainte: Prezent peste tot
Acum: Prezent in momente anume alese

In prima faza a afacerii nu lipseai niciodata de nicaieri. Erai prezent tot timpul la evenimente la micul dejun, pranz si seara, iar in pauzele dintre acestea te intalneai cu potentiali clienti. Erai mereu pe Twitter, niciodata nu lasai telefonul din mana, aveai mereu un apel la care sa raspunzi sau pe cineva de cautat. In acele zile glorioase si pline de oameni si proiecte, te trezeai in fiecare zi nerabdator sa pleci si adormeai epuizat dar fericit. Membrii echipei te puteau contacta in orice moment, cu orice intrebare. Nu te deranja sa fii folosit ca Google, pentru ca erai dornic sa ajuti si oricum aveai raspunsurile cele mai bune.
Trecerea la nivelul urmator si imbunatatirea jocului necesita sa te dezveti de tot ce stiai si sa inveti din nou ce inseamna sa fii eficient in afaceri. Scopul tau nu mai este sa fii omniprezent. Ba chiar vei invata ca a fi prea disponibil e mai rau decat sa fii indisponibil.
Conferintele, evenimentele de networking, intalnirile si actiunile ar trebui sa fie analizate cu atentie si evaluate in functie de valoarea lor. Lasa membrii de incredere ai echipei tale sa-si faca treaba. Timpul tau are o alta valoare acum, iar ceea ce odinioara era o oportunitate, acum ar putea fi o pierdere totala de timp. Fii hiperselectiv si alege-ti momentele in care sa fii prezent, angajandu-te in mult mai putine actiuni.

Inainte: Sarcini repetabile
Acum: Proiecte si responsabilizare

Inainte nu erai doar ocupat, ci iti petreceai tot timpul facand lucruri care se repetau in fiecare zi. Treaba ta era sa tii rotile in miscare. Actiuni zilnice, responsabilitati continue si lucruri pe care trebuia sa le faci pentru ca erai axat pe executie. Desi ti-au placut si le-ai facut bine, daca ramai in cotinuare la ele, vei juca la un nivel mic. E timpul sa delegi din treburi si sa renunti la unele task-uri, pentru ca energia si intelepciunea ta sunt necesare in alta parte.
Urmatoarea faza nu inseamna ca nu poti lucra in afacerea ta, ci inseamna ca nu te vei mai implica in sarcini repetabile. Modul intretinere nu mai este treaba ta. In loc sa visezi la un proiect si sa-i gestionezi toata mentenanta, vei sta in elicopterul tau (imaginar) si vei face strategii, implicandu-te direct doar atunci cand simti ca e adecvat si necesar. Dupa care fie renunti la produs, fie imbunatatesti procesul, fie instruiesti pe altcineva si revii. Fara sarcini continue, fara obligatii repetate. Intri, imbunatatesti, iesi si atat!
Succesul pe care il cauti acum necesita o abordare diferita. Ai crescut si e timpul sa folosesti toate activele. Ai muncit nebuneste pentru avantajele pe care le ai, iar daca uiti asta inseamna ca te vei zbate in continuare, cand ai putea sa iti amintesti ca ti-ai castigat dreptul de a adopta o noua abordare. Mai putine fapte, mai multa gandire, mai putina prezenta si implicare activa, mai multa detasare si delegare. Mai putina dezordine si graba, in favoarea spatiului si raspunsurilor.

Sursa: https://www.forbes.com/sites/jodiecook/2022/11/03/the-7-things-that-made-you-successful-but-are-now-holding-you-back/?sh=28e6d34953c5

Cât de util a fost acestă articol?

Fă clic pe o stea pentru a evalua!

Evaluare medie 0 / 5. Număr de voturi: 0

Niciun vot până acum! Fii primul care evaluează acest articol.

By Andreea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Related Posts