10 ponturi pentru antreprenorii noi in 2020

0
(0)

In calitate de antreprenor vei face, in mod cert, tot posibilul pentru ca prima ta afacere sa fie un succes. Vei avea nevoie de cele mai bune idei, de o etica solida de munca, si de perseverenta pentru acele zile in care lucrurile nu merg asa cum ai vrea. Doar aceasta combinatie te poate ajuta sa transformi o idee simpla intr-un imperiu.

In cele de mai jos iti vom impartasi 10 ponturi de afaceri, care te vor ajuta sa lansezi un prim business de succes.

1. Construieste ca in vremea romanilor

Colosseum-ul are o vechime de 1949 de ani. Iar in cea mai mare parte a sa este inca in stare destul de buna. Materialul din care a fost construit a fost mai rezistent decat orice beton pe care il folosim astazi la constructii. Frumusetea sa este atat de captivanta incat milioane de turisti se inghesuie in Italia doar sa il vada in toata gloria sa.

Romanii au folosit cele mai bune materiale, au cumparat marmura rara din alte tari si au proiectat lucruri care au fost facute sa reziste. Dar cand vine vorba despre constructia unei afaceri, sunt multi antreprenori care construiesc pe termen scurt. Ei privesc o afacere ca pe un mod de a face rapid cateva mii de euro in plus. In loc sa faca asta, ideea ar fi sa incerce sa construiasca ceva care sa dureze si in anii care vor urma.

Una dintre cele mai vechi afaceri din lume este originara din Japonia. Kongo Gumi, o companie de constructie specializata in temple budiste, a fost lansata pentru prima data in anul 578, adica in urma cu 1441 de ani! Inainte de o fuziune, compania avea un buget anual de 70 de milioane de dolari.

Concentreaza-te pe a face o afacere care sa lase o mostenire, facand ceea ce faci atat de des incat o faci mai bine decat oricine altcineva. La fel ca si romanii, ar trebui sa te concentrezi pe produse de calitate si, la fel ca japonezii, ar trebui sa ai o nisa bine definita.

2. Alege nisa potrivita

Alegerea unei nise este, in general, punctul in care oamenii realizeaza adesea ca au facut o greseala. Daca mergi pe un spectru prea larg, lansand o afacere generala, iti va fi probabil greu sa afli care este publicul sau. Daca esti prea specific, alegand de exemplu un magazin de sosete colorate, e posibil sa iti dai seama la un moment dat ca nisa ta este prea ingusta. In plus, exista si problema sezoniera.

De pilda, daca ai o fixatie cu Craciunul, poti construi o afacere pentru Craciun dar e posibil ca in februarie sa te chinui mult si bine sa gasesti clienti pentru produsele pe care le vinzi.
O alta problema pe care ar trebui sa ti-o pui este daca vei putea sa te remarketezi pentru clienti in anii urmatori. De pilda, daca vinzi haine pentru femei insarcinate, sarcina dureaza numai noua luni, iar dupa ce nasc, probabil ca nu vor mai cumpara de la tine niciodata.

Asadar, cand vine vorba despre a decide cu privire la o nisa, alege una care sa fie populara pe toata durata anului. Google Trends, de pilda, te poate ajuta sa afli cat de stabila este o nisa anume. De asemenea, este indicat sa alegi o nisa populara, iar motoarele de cautare indica sute de mii de cautari pe domenii precum moda, frumusete, fitness sau decoratiuni interioare.
In final, este extrem de indicat sa alegi o nisa care sa nu fie pe termen scurt, asa ca evita maternitatea, nuntile sau orice afacere de pe o nisa cu care nu vei putea face o lista de emailuri pe termen lung.

3. Rezolva o problema arzatoare

Un pont important de afaceri pentru noii antreprenori este crearea unei afaceri care sa rezolve o problema. Daca intrebi reprezentantii celor mai multe dintre afacerile falimentare ce problema rezolvau afacerile lor, fie nu vor putea raspunde, fie problema pe care o rezolvau nu era una destul de urgenta. Evident, problema pe care o rezolvi nu trebuie sa fie atat de complicat ca tratarea unei boli. Poate fi o problema simpla – de pilda, ajutorul pe care il dai oamenilor sa depaseasca plictiseala, oferindu-le o experienta care sa ii distreze.

Insa ceea ce trebuie sa stii sigur atunci cand lansezi o afacere este scopul acestei afaceri, ce anume incerci sa faci cu acest business.
Daca stii ce problema rezolvi, poti folosi asta in campania de marketing, pentru a-i ajuta pe oameni sa inteleaga modul in care ii poti ajuta pe viitor.

De pilda, daca vinzi produse anti-sforait, vei dori ca reclama ta sa arate frustrarea pe care un sforaitor o produce persoanei alaturi de care doarme, dar si lui insusi, iar apoi sa prezinti produsul tau drept solutia la indemana care le va permite sa doarma din nou toata noaptea.

4. Fa-ti o obsesie din nevoile clientilor

Una dintre cele mai mari surse de conflict in afaceri vine din nevoile nesatisfacute. Daca un client nu pimeste serviciul sau produsul pe care il asteapta, nevoile sale nu vor fi satisfacute, si se va simti frustrat.

Cel mai important pont de afaceri cand vine vorba despre gestionarea relatiilor cu clientii este sa empatizezi intotdeauna cu acestia. Cand le recunosti frustrarea ca o durere provenita din faptul ca nu le-au fost satisfacute nevoile, este mai usor sa nu iei personal insultele la adresa ta si sa te poti concentra, in schimb, sa incerci sa asculti ceea ce spun, intelegand intentia din spatele cuvintelor lor. Iar in final sa poti lucra pentru a gasi o rezolvare care sa le satisfaca nevoile si sa ii faca sa se simta auziti.

Facand acest lucru, in loc sa oferi pur si simplu o refinantare si atat, deschizi usile pentru a construi relatii pe termen lung cu fiecare client nemultumit in parte, chiar daca au fost nemultumiti de prima lor experienta cu brandul tau.

5. Concentreaza-te pe profit, nu pe incasari

Majoritatea atreprenorilor sunt obsedati de incasari si sunt multumiti atunci cand lunar le intra in buzunar sume importante de bani. Dar sapand mai adanc vei descoperi ca profitul este mult mai important decat incasarile.

Sigur ca ai avut incasari foarte mari, dar daca profitul tau dupa 8 luni este unul redus chiar a meritat atata munca? Este oare sustenabil? Probabil ca nu! Treci de la a te gandi la incasari si pune profitul pe primul plan. Cu cat ai mai mult profit, cu atat ai mai multi bani pentru a reinvesti in afacere, in angajati si in propriul tau succes. Ca antreprenor, vei fi platit ultimul. Cheltuielile startup-ului trebuie sa fie platite primele. Asadar, va trebui sa te asiguri ca faci mai multi bani pentru a avea si tu.

6. Incepi cu un obiectiv mic si extinde-te

Amazon nu a inceput de la a fi un magazin cu de toate. A inceput ca un simplu magazin de carti. Iar de acolo s-a extins treptat la jucarii si alte produse, odata cu trecerea timpului, extinzandu-si domeniile de business. Cam asa se construieste o afacere generalista!

Unul dintre cele mai importante ponturi in lumea afacerilor este sa incepi intotdeauna concentrandu-te pe un segment ingust si apoi sa te extinzi pe o verticala relevanta. Un spectru ingust iti va permite sa construiesti un public fidel, care stie la ce sa se astepte de la tine. Acest lucru iti va da si sansa unui public bine definit, ceea ce va face campaniile de marketing mult mai simplu de abordat.

Poti incepe, de pilda, cu un magazin de haine pentru femei, dupa care te vei extinde la incaltaminte, accesorii, bijuterii sau produse de beauty. Sau poti merge intr-o directie diferita si sa te extinzi la moda masculina si moda pentru copii. Ambele tipuri de magazine online au sens si au completari naturale pe verticala. Dar la inceput ar trebui sa ai ca obiectiv un public mare si cumparatori loiali.

7. Concentreaza-te pe moralul angajatilor

Cei mai buni sefi inteleg ca secretul pentru a construi o echipa productiva consta in fericirea angajatilor. Stii genul acela de loc de munca in care angajatii sunt mereu in contact unii cu ceilalti, se cunosc cu bune si cu rele, isi stiu problemele si bucuriile si sarbatoresc mereu cate ceva?

Acesta este genul de loc de munca la care renunti numai atunci cand vrei ca dezvoltarea ta profesionala sa ia o alta directie, iar atunci cand pleci – desi stii ca pleci catre ceva mai bun si catre perspective profesionale bune – te desparti de sefi si de colegi cu lacrimi in ochi. Si tot acesta este locul unde se leaga prietenii care pot dura o viata. Atat de important este impactul moralului ridicat al angajatilor!

Din nefericire acesta este, de cele mai multe ori, ultimul lucru pe care se concentreaza angajatorii. Majoritatea antreprenorilor aflati la prima afacere incearca sa se comporte ca un sef despotic. Si niciun angajat nu isi doreste asa ceva! Angajatii vor sa se simtra apreciati, auziti si sa stie ca se afla pe drumul cel bun.

Daca simti ca iti critici mereu angajatii pentru ca nu fac totul asa cum vrei tu, vei vedea ca performanta echipei tale va scadea. Cel mai important pont de business cand vine vorba despre managerierea angajatilor este sa ii faci fericiti. Facand asta, vei avea parte de angajati mai dispusi sa te ajute sa atingi obiectivele companiei.

8. Porneste un business potrivit personalitatii tale

Antreprenorul Naval Ravikant este de parere ca potrivirea dintre produs si piata ar trebui sa fie de fapt o potrivire antreprenor/produs/piata. Practic intreaga idee este ca nimeni nu ar putea conduce aceasta afacere mai bine decat tine. In mod ideal, ar trebui sa incepi un business care sa se potriveasca perfect cu skill-urile tale, cu experientele pe care le ai si cu personalitatea ta.

Acest lucru inseamna mult mai mult decat simple pasiuni, insemnand practic sa faci ceea ce esti menit sa faci. Cum poti aduce o contributie cat mai semnificativa lumii prin afacerea ta? Facand ceva ce numai tu poti face poti crea o mostenire care dureaza si in acelasi timp are un impact in lume. Pentru a rezuma acest pont de business: incepe afacerea pe care numai tu o poti incepe!

9. Fii intotdeauna constient de pasii concurentei

Afacerile pot fi ucigatoare. Concurenta va incerca mereu sa te doboare, in asa fel incat ei sa poata ramane in top. Desi nu e cazul sa iti creezi o obsesie cu privire la concurenta, trebuie sa fii mereu constient de ceea ce fac altii pentru a putea ramane in fruntea jocului.
Ce produse si servicii ofera acestia? Cum isi marketeaza brandul? Ce preturi au produsele si serviciile lor? Cum isi trateaza clientii? Trebuie sa afli fiecare mic detaliu din primele etape, in asa fel incat sa stii cum sa te pozitionezi. Daca vezi ca ofera un produs foarte bun dar un serviciu foarte prost pentru clienti, poti incerca sa pui tu mai mult accent pe relatiile cu clientii.

Obiectivul tau trebuie sa fie acela de a afla care sunt punctele lor slabe per ansamblu si sa faci din acestea punctele tale forte, avand in acelasi timp o colectie excelenta de servicii si produse pe care sa le oferi clientilor. Retine, insa: nu iti face o obsesie de zi cu zi din concurenta ta! Obsesia ta ar trebui sa se concentreze pe clienti si pe angajati. Fa fericite aceste doua grupuri si va fi minunat!

10. Fa-o pur si simplu! (Chiar daca nu perfect…)

teama de succes

Ultimul pont de afaceri pentru noii antreprenori vine de la Nike, “Pur si simplu, fa-o!”. Si nu ma refer doar la o porni o afacere. Logo-ul Nike inseamna “depaseste-ti limitele, inceteaza sa mai gandesti in exces, inceteaza sa te mai intrebi daca iei decizia corecta si pur si simplu treci la actiune!” E posibil ca noii antreprenori sa fie pe drumul cel bun intr-un business, si totusi gandurile sa le intunece mintea. Acest lucru nu va reusi decat sa iti amane succesul. Vei face greseli? Poti fi sigur! Vei avea parte de dificultati? Vei avea, si va trebui sa sari foarte sus pentru a le depasi. Dar, pana la urma, nu la asta te-ai inhamat?!

Antreprenoriatul inseamna sa pui totul in joc. Antreprenoriatul inseamna sa iti asumi riscuri mari, in asa fel incat sa poti trai viata pe care ti-o doresti. Obiectivul nu este acela de a castiga premiul perfectiunii, ci acela de a construi o afacere care sa ajute oamenii sa rezolve o problema. Si cu cat poti face asta mai devreme, cu atat mai devreme poti face vietile oamenilor mai bune. Acesta este impactul pe care afacerea ta il poate avea asupra vietii cuiva. Asadar, cu cat o lansezi mai repede, cu atat va putea ajuta mai multi oameni.

8 oameni de afaceri si ponturile lor

  • “Cel mai bun pont pentru noii antreprenori este sa integreze sau sa formeze un SRL pentru startup-ul lor. Astfel, exista o separare intre asset-urile personale si profesionale. De asemenea, te va ajuta sa stabilesti credibilitatea fata de consumatori, iar incorporarea unui tip anume de entitate te poate ajuta sa faci economii in plus la taxe” spune Deborah Sweeney, CEO la MyCorporation.com.
  • “Cel mai bun pont pentru antreprenorii noi este sa nu renunte niciodata. Mii de afaceri esueaza in fiecare an pentru ca fondatorii lor arunca prosopul prea devreme. Trebuie sa treci prin curba abrupta a invatarii: ore nebunesti, greseli, esecuri, si nesiguranta care vine la pachet cu inceputul oricarei afaceri. Nu exista succes care sa vina peste noapte; acesta este un mit. In general iti ia cativa ani pentru a obtine succes in afacerea pe care o demarezi, dar atata timp cat nu renunti, pana la urma se va intampla. Rezista!” spune J.P. Pesare, CEO la Kinetic Bridge.
  • “Cel mai bun pont pentru un nou antreprenor este: incepe de undeva! Timingul nu va fi niciodata perfect. Vei face mai multe greseli decat poti anticipa. Dar pana la urma, cei mai de succes antreprenori sunt cei dispusi sa inceapa si sa invete pe parcurs”, spune Rocco Cozza Esq. avocat fondator la Law Office of Rocco E. Cozza PLLC.
  • “Cel mai bun pont pentru noii antreprenori care iau in calcul sa faca pasul este ca – daca ai cu adevarat incredere in ideea ta, renunta la scuze si la indoieli, inconjoara-te cu o echipa de incredere si talentata, demoleaza si nu te uita inainte, pentru ca daca dai tot la capacitate maxima, va fi calatoria vietii tale, crede-ma!”, spune Lori Cheek, fondator si CEO la Cheekd.
  • “Cel mai bun pont pentru noii antreprenori este: sa ai cat de mult PR cu putinta atunci cand iti demarezi compania. Nimeni nu poate cumpara produsele sau serviciile despre care nu stie ca exista. Iar daca nu iti faci singur PR-ul, nimeni nu va face asta pentru tine. Petrece cat mai mult timp cu putinta raspandind informatia prin intermediul fiecarui canal posibil. Chiar daca ai o companie de PR, trebuie sa ii ajuti cu canalele de social media si cu lista de emailuri. Vanzarile sunt cel mai dificil de obtinut de catre noile afaceri; astfel, cu cat stiu mai multi oameni despre tine si despre compania ta, cu atat mai bine”, spune Ben Walker, CEO la Transcription Outsourcing LLC.
  • “Cel mai bun pont de business pentru noii antreprenori este sa creezi un sistem pentru afacerea ta. Astfel, atunci cand vei putea angaja oameni, sa existe deja un sistem testat pe care sa il urmeze”, spune Jaquetta T Ragland, proprietar la Young and Finance.
  • “Cel mai bun pont de business pentru noii antreprenori este sa invete toate fatetele afacerii. De pilda, daca incepi o companie in domeniul SaaS va trebui sa stii cum sa iti marketezi produsul, cum sa codezi, precum si multe alte lucruri”. Trebuie sa incerci sa-ti dai seama exact de ce va avea nevoie afacerea ta si sa te educi in acest sens. Desi nu e cazul sa fii la nivel de expert, trebuie sa intelegi procesele suficient de mult incat sa angajezi sau sa externalizezi munca fara sa se profite de tine” spune Shawn Pour, cofondator la Sell Max.
  • “Cel mai bun pont de business pentru noii antreprenori (mai ales daca esti proprietarul unei afaceri mici, sau daca esti antreprenor pe cont propriu, cu resurse limitate), este sa gasesti unul sau doua canale de marketing de incredere si sa te concentrezi pe acestea, pentru a raspandi vestea despre afacerea ta, in loc sa fii distras de fiecare canal”, spune Chloe Brittain, proprietar la Opal Transcription Services.

Concluzie

Aceste ponturi de business sunt numai un ghid pentru momentul in care iti vei incepe calatoria antreprenoriala. Pana la urma, afacerea ta este ceea ce reusesti sa faci din ea! Astfel, daca vrei sa fie un succes, trebuie sa faci tot posibilul pentru ca un numar mare de persoane sa afle despre business-ul tau.

Va trebui sa te concentrezi pe a-ti face fericiti angajatii si pe a indeplini nevoile clientilor, astfel incat sa te asiguri ca afacerea este construita sa reziste la fel de mult ca Kongo Gumi. Vei avea de infruntat provocari pe parcurs, dar cata vreme esti dispus sa perseverezi, nu exista nimic care sa te poata impiedica sa construiesti o afacere care sa dureze o viata (sau mai mult).

Cât de util a fost acestă articol?

Fă clic pe o stea pentru a evalua!

Evaluare medie 0 / 5. Număr de voturi: 0

Niciun vot până acum! Fii primul care evaluează acest articol.

By Andreea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Related Posts