Daca dorinta pe care ti-ai pus-o anul acesta de Sarbatori a fost aceea de a lansa un proiect profesional personal, esti in locul potrivit!
Vacanta de iarna este momentul perfect pentru a incepe, din doua motive. In timpul iernii, se intuneca mai devreme, iar vremea rece te tine in casa mai mult, creandu-ti astfel mai multe oportunitati de a te concentra pe un proiect nou.
Un raport Nielsen din 2018 a relevat faptul ca petrecem jumatate din zi consumand media, indiferent de forma sa. De ce nu ai reduce acest timp si sa investesti in ceva nou?
De asemenea, in timpul sarbatorilor cresc si cheltuielile, consumatorii avand in general bugete mult mai mari pentru lunile de iarna, de la cadouri si vacante pana la petreceri si tinute speciale. Iata de ce iarna este, o data in plus, un moment foarte bun pentru lansarea unui potential business in retail.
Fa ceea ce iti place!
Un proiect personal sub forma unui al doilea job iti va permite sa ai si o alta sursa de venit facand ceva ce iti place, si pastrandu-ti in acelasi timp si slujba full time. De asemenea, iti va oferi o siguranta cu privire la castiguri, pentru ca tehnologia continua sa transforme industriile si joburile.
Numarul persoanelor care se apuca sa faca si altceva in timpul liber, pe langa slujba lor full time, este din ce in ce mai mare si este aproape intotdeauna vorba despre pasiune imbinata cu aspecte practice. In societatea actuala este mai usor ca niciodata sa faci asta, datorita unor resurse precum cloud computing, platformele de comert electronic si conectivitatea WiFi pe care o intalnim la tot pasul si care face posibil sa lucrezi de oriunde si oricand.
Practic se poate spune fara exagerare ca nu a existat nicicand in istorie un moment mai bun pentru antreprenori decat acesta, acum fiind mai usor si mai ieftin ca niciodata sa iti construiesti o afacere.
Daca te gandesti sa lansezi un nou proiect, poti incepe deja partea de cercetare.
Iata trei aspecte fundamentale care sa te ajute sa iti lansezi un nou proiect paralel cu jobul tau full time.
- Trebuie sa iti placa ceea ce faci. Un job secundar nu trebuie neaparat sa fie pasiunea vietii tale, dar trebuie sa gasesti in el ceva care sa iti aduca o satisfactie.
- Trebuie sa fii un expert. Daca esti in bun in ceea ce faci, poti adauga mai multa valoare vietii altor persoane, ceea ce este esential pentru succes.
- Cauta o piata care exista deja. Ideal ar fi sa incerci sa intri pe o piata pe care exista concurenta, o piata in care clientii sau consumatorii cheltuie deja bani pe serviciile sau pe produsele pe care tu le ai de oferit.
Daca iti place ceea ce faci, daca esti bun la acest lucru si daca oamenii platesc pentru serviciul sau produsul tau, te afli deja in fata unui proiect extra promitator.
Aduna-ti curajul!
Cea mai mare provocare pentru lansarea unui proiect extra este lupta cu delasarea. Multi potentiali antreprenori se poticnesc chiar inainte de a incepe un proiect, iar cel mai adesea motivul este teama de esec.
O cale foarte utila de a depasi ezitarile este sa stabilesti un deadline pentru momentul in care vei anunta lansarea noului tau produs sau serviciu si sa respecti acest deadline.
De asemenea, este important sa lasi deoparte perfectionismul inca de la inceput.
“Nu lasa perfectiunea sa fie dusmanul binelui” este o maxima din lumea business-ului, pe care ar fi bine sa o tii minte mereu. Obiectivul tau este sa iti lansezi produsul sau serviciul in piata. Dupa aceea va veni si momentul in care sa il duci cat mai aproape de perfectiune.
De asemenea, un pas important este sa verifici inca o data contractul semnat cu angajatorul tau principal, pentru a te asigura ca nu exista niciun fel de conflict legal, legat de faptul ca iti vei dezvolta un proiect profesional personal.
Daca esti incantat de ideea ta dar iti este teama de un potential conflict, poti cere intotdeauna angajatorului sa iti modifice contractul. Discutati totul cat mai clar, iar cand ajungeti la un consens, puneti totul pe hartie si semnati!
Un alt pont pentru a incepe un proiect personal este sa pornesti de la o singura sursa de venit si un singur domeniu de activitate. Daca obiectul business-ului tau este vanzarea de muraturi, atunci ideal ar fi sa te concentrezi pe asta inainte de te dezvolta si in sensul lansarii unui serviciu de consultanta pentru alti profesionisti din domeniu. In acest fel vei evita sa fii supra-aglomerat si iti poti testa ideea inainte de a te extinde. Sursele aditionale de venit apar in general in mod natural, pe masura ce avansezi in business.
Nu iti face griji pentru constructia intregii case. Fa doar fundatia, iar casa se va ridica de la sine!
Nu uita sa iti creezi si o sectiune de bio sau o declatie de calitate pentru clienti, care sa se concentreze pe valoarea pe care iti propui sa o oferi clientilor.
Astfel, mai degraba decat sa spui ca esti “un fotograf cu zece ani de experienta, caruia ii plac cainii”, ai putea spune, de pilda, ca ii ajuti pe oamenii de afaceri sa arate perfect in cadrul sedintelor foto, ca transformi sedintele foto intr-o experienta mai relaxata si mai distractiva pentru toata lumea si ca predai pozele fara intarziere.
Nu trebuie sa uiti niciodata ca pana si companii precum Spanx, Apple sau Instagram au aparut ca proiecte secundare. Cel mai important factor pentru un proiect extra de succes, indiferent de dimensiunile sale, este pur si simplu sa incepi de undeva! Nu exista moment perfect, trebuie doar sa exploatezi la maxim momentul prezent!