Brandingul personal este crucial pentru cultivarea unei cariere de succes. Un marketing propriu atat pentru tine insuti, cat si pentru cariera ta, precum si construirea unui brand inseamna mult mai mult decat simpla concepere a unor carti de vizita frumoase si creative sau despre folosirea unor fonturi care sa atraga atentia. Marketingul de brand se refera la modul in care te prezinti potentialilor clienti, colaboratori si oricarei persoane importante in cariera ta.
Brandul tau este un indicator pentru ceea ce ai de oferit si iti poate crea sau distruge succesul. De asemenea, brandul este un bun indicator al increderii, credibilitatii, si al capacitatii de a stabili prioritati.
Te-ai intrebat vreodata cum iti poti crea un brand personal care sa fie in acelasi timp eficient si autentic? Ei bine, iata mai jos trei moduri in care poti crea un brand personal puternic, care sa dea un imbold succesului tau in cariera.
1. Fii sincer cu tine insuti
Poate ca pare ceva evident, insa atunci cand creezi un brand personal, trebuie sa te concentrezi in mod deosebit asupra propriei persoane. Imaginea, vocea si prezenta – toate sunt importante si toate conteaza extrem de mult! Cand esti sincer cu tine insuti si incerci sa emani cat de multa autenticitate cu putinta, oamenii vor remarca acest lucru. Si de cele mai multe ori vor aprecia ceea ce vad!
In plus, asigura-te ca ai o voce clara. Vocea ta trebuie sa fie coerenta si uniforma, concentrata si recognoscibila. De fiecare data cand un specialist in branding personal sau un coach pentru cariere incepe sa lucreze cu un “client”, primul aspect la care lucreaza este vocea. Crearea unui mesaj si transmiterea mesajului respectiv in mod clar catre alte persoane, intr-un mod autentic si unic, te va ajuta sa fii mai bine inteles si mai apreciat. Iar daca acest mesaj este transmis cu o voce puternica si increzatoare, va fi cu atat mai bine!
2. Acorda atentie imaginii tale in online
Stiai ca 93% dintre angajatori isi cauta potentialii angajati dupa profilurile de pe retelele de socializare inainte de a-I chema la interviu sau chiar in timpul interviului? Daca nu esti sigur cum arata sau cum este redata prezenta ta in mediul online, e vremea sa faci o cercetare atenta a tuturor activitatilor tale in mediul virtual si in social media, pentru a te asigura ca ceea ce vor vedea altii despre tine pe retelele de socializare este in acord perfect cu brandul pe care ti-l creezi si ca te prezinta in cea mai buna lumina.
Curata-ti putin imaginea din mediul online, daca simti ca este nevoie, sterge unele informatii sau poze care nu ti se par in regula si seteaza alertele Google in asa fel incat sa te anunte ori de cate ori apare o informatie noua in legatura cu numele tau.
Daca te vei ocupa de acest lucru si vei fi mereu conectat la aceasta realitate si, de asemenea, daca vei face mereu o “epurare” a retelelor de socializare eliminand elementele care nu iti plac, in mod garantat vei avea o imagine mai buna si de aceea un brand personal mai coerent, mai unitar si mai profesionist.
3. Promoveaza-te in mod inteligent
Brandingul personal se refera in mod exclusiv la un marketing personal cat mai adecvat. Iar un mod foarte bun in care poti face acest lucru este sa fii cat mai credibil si mai prezentabil cu putinta. Fii activ pe cat mai multe retele de socializare si mai ales pe cele care ti se pare ca sunt relevante pentru brandul propriu. Daca le vei reaminti oamenilor ca esti la fel de uman ca ei, ii vei ajuta sa fie atenti si sa graviteze in jurul brandului tau.
In plus, asigura-te ca discursul tau este coerent, unic si ca arata bine. Concentreaza-te sa adaugi o parte din sinele tau autentic acolo, iar brandul tau va rezona fara doar si poate.
Atunci cand esti nesigur daca ar trebui sau nu te axezi pe crearea unui brand, incearca sa iti amintesti ca un brand personal te poate ajuta sa dai un boost succesului tau in cariera! Nu uita sa fii tu insuti, sa iti faci vocea auzita si sa te “scoti pe piata”! Niciodata nu poti sti ce se va intampla!